Tuesday, January 21, 2020
Comparing Richard Wrights Native Son and Black Boy :: comparison compare contrast essays
Critiques on Native Son and Black Boy à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Bigger has no discernible relationship to himself, to his ownà à à à à à à à à à à à life, to his own people, nor to any, other people- in this respect,à à à à à à à à perhaps, he is most American- and his force comes not from hisà à à à à à à à à à à à à significance as a social (or anti-social) unit, but from hisà à à à à à à à à à à à à à à significance as the incarnation of a myth. It is remarkable that,à à à à à à à à à à though we follow him step by step from the tenement room to theà à à à à à à à à à à à death cell, we know as little about him when this journey is endedà à à à à à à à à as we did when it began; and, what is even more remarkable, we knowà à à à à à à à almost as little about the social dynamic which we are to believeà à à à à à à à à à created him.à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à -James Baldwin, "Many, Thousands Gone," reprinted inà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Twentieth Century Interpretations of Native Son, 1972à à à à à à à Native Son, though preserving some of the devices of theà à à à à à à à à à à à à à à à à naturalistic novel, deviates sharply from its characteristic tone: aà à à à à à à tone Wright could not possibly have maintained and which, it may be,à à à à à à à no Negro novelist can really hold for long. Native Son is a work ofà à à à à à à à assault rather than withdrawal; the author yields himself in part to aà à à à à vision of nightmare. Bigger's cowering perception of the world becomesà à à à à the most vivid and authentic component of the book. Naturalismà à à à à à à à à à à à à pushed to an extreme turns here into something other than itself, aà à à à à à à à kind of expressionist outburst, no longer a replica of the familiarà à à à à à à à social world but a self-contained realm of grotesque emblems.à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à -Irving Howe, "Black Boys and Native Sons," reprinted inà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Twentieth-Century Interpretations of Native Son, 1972à à à à à à -à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Throughout, the physical description that Wright rushes by usà à à à à à à à à à à à makes us feel the emotional force of the objects but not see them withà à à à à any real accuracy: we are aware of the furnace and storm as poles ofà à à à à à à the imagination- fire and ice- in a world of symbolic presences.à à à à à à à à à à à Continually the world is transformed into a kind of massive skull, andà à à à à the people are figments of that skull's imagination.à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à -Dan McCall, The Example of Richard Wright, 1969à à à à à à -à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à ON MAX'S SPEECHà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à But Max represents the type of so-called legal defense which theà à à à à à à à à Communist Party and the I.L.D. have been fighting, dating fromà à à à à à à à à à à à à Scottsboro. Some of his speech is mystical, unconvincing, andà à à à à à à à à à à à à à expresses the point of view held not by the Communists but by thoseà à à à à à à à reformist betrayers who are being displaced by the Communists. Heà à à à à à à à à à accepts the idea that Negroes have a criminal psychology as the bookà à à à à à Ã
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